Virksomhedsprofilskole funderet i LEAPS
At være virksomhedsprofilskole betyder, at eleverne arbejder i længerevarende projektforløb på tværs af fagene i samarbejde med en lokal virksomhed.
Formålet med at arbejde projektbaseret i virksomhedsforløb er at øge elevernes læring og engagement. Eleverne fordyber sig i engagerende autentiske problemstillinger, der trækker tråde til det omkringliggende samfund med det resultat, at elevernes læring bliver både mere autentisk og meningsgivende.
Skolens pædagogiske personale tilrettelægger i fællesskab 6-8 ugers forløb for de respektive årgange. Forløbene tilrettelægges ud fra en pædagogisk og didaktisk model - LEAPS-modellen.
LEAPS står for Læring og Engagement gennem Autentiske Projekter med fokus på Science og indeholder følgende komponenter:
Kickoff - Engagerende spørgsmål - Elevskabte produkter - Udkast og Respons - Autentisk samarbejde (med en lokal virksomhed) - Fremvisning