Virksomhedsprofilskole

Virksomhedsprofilskole funderet i LEAPS

At være virksomhedsprofilskole betyder, at eleverne arbejder i længerevarende projektforløb på tværs af fagene i samarbejde med en lokal virksomhed.

Formålet med at arbejde projektbaseret i virksomhedsforløb er at øge elevernes læring og engagement. Eleverne fordyber sig i engagerende autentiske problemstillinger, der trækker tråde til det omkringliggende samfund med det resultat, at elevernes læring bliver både mere autentisk og meningsgivende.

Skolens pædagogiske personale tilrettelægger i fællesskab 6-8 ugers forløb for de respektive årgange. Forløbene tilrettelægges ud fra en pædagogisk og didaktisk model - LEAPS-modellen.

LEAPS står for Læring og Engagement gennem Autentiske Projekter med fokus på Science og indeholder følgende komponenter:

Kickoff - Engagerende spørgsmål - Elevskabte produkter - Udkast og Respons - Autentisk samarbejde (med en lokal virksomhed) - Fremvisning

Folder om virksomhedsprofilskole

Shape Created with Sketch.